Pages

Search This Blog

Wednesday, July 13, 2011

SEPITLAH DI MANA JUA. ASAL KAU LAKSANAKAN AMAL KEBAIKAN.

Seorang anak manja remaja usia 13 tahun. 
Di minta membantu menguruskan pakaian oleh ibunya.
"Membantu umi, merupakan satu amal kebaikan tau."
"Baik umi, tapi....
Sepit-sepit ni nak letak mana?"
"Itu pun nak tanya umi..Sepit aja kat badan kamu". 
Jawab sang ibu acuh tak acuh.
Dan....
Ternyata dia benar-benar seorang anak yang sengal taat.
^
^

 


*******
Apakah amal yang dapat kita banggakan kelak di hadapan Allah ?
Amal kita penuh cacat, sementara syurga Allah begitu sempurna. 
Hanya kerena Rahmat-Nya kita bisa sampai ke syurga.

12 comments:

  1. Nyata dia memang anak yang patuh. :)

    ReplyDelete
  2. mendengar kata sungguh ni
    pandai mak heols mendidik heols!

    ReplyDelete
  3. hehehe...nak gelak pun ada..
    selebihnya rasa kagum kepada anak itu...
    Rajin membantu ibu,taat dan patuh...

    ReplyDelete
  4. sangat patuh. untung umi nya. :)

    ReplyDelete
  5. Umi pon satu beri arahan acuh tak acuh...dia sesungguhnya anak yg mendengar kata..

    ReplyDelete
  6. terharu tengok. skrg ni anak2 nak bantu pun susah. hehe..

    psst. psl entry AK tu. aah memang semuanya berdasarkan niat kita. mekasih sudi komen! heeheheh

    ReplyDelete
  7. Ate...
    hihihiihihiii...
    sangat lurus mamat tu....

    ReplyDelete
  8. saja dia buat lawak tu, heheheh

    ReplyDelete
  9. adehh laaa....kelakau sungguh....agaknya...dia anggap...asalkan ibu dia bahagia....itu sudah sejuta lebih kali baik dari kesakitan disebab sepit tu.....

    ReplyDelete
  10. susah sangat nak dapat anak yang dengar kata, kalau yang kita larang sukalah dia nak buat.tabik spring ngan anak umi yang dengar kata. tak sakit sepit kat badan tu?

    ReplyDelete