Pages

Search This Blog

Saturday, June 11, 2011

MATA INI KEJAM

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. 
Ya itu lah yang terjadi kepada Ate. 
Abiz seminar..Mata sentiasa berat dan bersifat 'kejam' seperti ini:
Bahu punyalah pegal macam orang angkat berat 10kg.
Rumah maya teman-teman, ramai lagi yang tak sempat di silaturahmi.
smiley1680.gif
Otak tak boleh fikir macam fius terbakar tak berfungsi.
pink panther thinking
Namun cuba jua di gagahi....
http://planetsmilies.net/animal-smiley-4960.gif
Untuk mengetik Kata-kata pilihan Ate hari ini:

"Nikmatilah setiap momen dalam kehidupan Anda. Terkadang hal-hal sederhana adalah momen yang terindah dalam hidupmu dan Anda baru menyadarinya saat dia telah berlalu dan takkan pernah kembali lagi." SHL
(Maaf, kesemua photo di atas kurang relevan kerana otak kiri dan otak kanan Ate hari ini sepertinya tidak connected dan perlu di reformat.)
Ate ingin meneruskan kekejaman mata Ate..Blackout!
***********
Terimakasih kepada semua panitia, penganjur, peserta, penderma, perasmi dan semua pe pe dari segala pe pe yang terlibat secara langsung atau tidak pada Pertemuan Nasional Semut-semut di Wadi/Lembah Semut. 
Tak mengapa kita menjadi orang soleh tak bernama, asal BUKAN menjadi orang soleh tak BERDAYAGUNA. Kepada semua Bunda Semut marilah kita Giat Bermanfaat mendidik Generasi Hebat.

Note: Org Johor kata: Kejam Mata = Pejam Mata



14 comments:

  1. Selamat merehatkan badan, Ate. :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Ate...
    2 minggu akak berdiam ni memang sedang menghayati setiap momen dalam hidup akak. Untuk muhasabah diri, kekdahnya....
    Terima kaseh saling berpesan-pesan....(macam surah Al-Asr)

    ReplyDelete
  3. Ate selamat berehat dihujung minggu. sedih ngan ayat tu, cik ina dah banyak terlepas momen indah tu.

    ReplyDelete
  4. eh sy org johor tp x sebut kejam mata tp pejam mata..yg kengkawan sy perasan sy sebut kilang=kelang..sedar=sadar..jd bhn gelak smpi skang..

    td sy bergelak ketawa dgn suami kat kedai mkn..dia nyakat gaya sy..rs best sgt saat tu sbb rs cam dh lama x camtu..asik serius jer mikir masalah hidup..

    ReplyDelete
  5. @Kak Cik: Terimakasih Kak Cik. Alhamdulillah ni dah segar.

    ReplyDelete
  6. @Ibu&Abah: Waalaikumussalam wr wb akak. Ate suka bila akak cakap 'Muhasabah diri kekdah nya' ;).

    ReplyDelete
  7. @Cik Ina: Ate juga banyak terlepas momen itu khususnya dengan arwah abah...:_(

    ReplyDelete
  8. @Rina: Rina Johor mana? KOG pun suka cakap kejam-kejam mata -_-. Ada lagi perkataan lain yg kelakor bg org Johor, Klinik jadi klenek ;).

    Hargailah momen bersama suami hatta simple aja di kedai makan..tumpang gembira bila Rina citer gelak ketawa sama suami. Moga sentiasa bahagia.

    ReplyDelete
  9. huhu...ate kursus sehari je ke?
    saya kursus sabtu ahad,10 jam sehari..
    zalim derang...sok sambung keje lagi.
    kne bagi talk 2 slot,x prepare lg...baguih...
    gagal merancang=merancang kegagalan
    watever

    ReplyDelete
  10. tersenyum bila menggenang moment indah...
    bila teringatkan momen yg tak berapa indah tu, tak di sedari, air mata membasahi pipi...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Atm

    Pada akak menghadiri kursus atau seminar memang terasa penat tapi otak lapang sikit.

    Bercerita tengah suami, kawan saya selalu pesan, pada usia kita sekrang berbaik2lah dengan suami sebab kita tak taulah lagi berapa lama kita akan hidup bersama dia. Sedih bila terkenang macam ni

    ReplyDelete
  12. @Puding Karamel: Kursus mmg sehari jer, tapi persediaan sebelum kursus tu berhari hari sampai tak cukup tidur dan 'tak cukup-cukup makan' ;).

    gagal merancang = merancang kegagalan: nice quote.

    ReplyDelete
  13. @hani@debu melukut: Hidup kita memang kena ada campuran resepi momen indah dan tak berapa indah. Itu yg org tua2 kata asam garam hidup, tak de lah maniss semata atau masin berdengung.

    ReplyDelete
  14. @Kunang-kunang: Waalaikumussalam Kak Ani,
    Betol tu kak, hargai semasa masih ada...

    ReplyDelete